czwartek, 31 grudnia 2020

Rękodzieło i przysłowia - grudzień

Miesiąc grudzień  się kończy, a więc kończy się też zabawa na blogu Splocika  p. t. " Rękodzieła i przysłowia " 

Tym razem oba przysłowia grudniowe wpisują się w czas świąteczny, bo to i zima - choć akurat nie śnieżna-  i prezenty, więc dopasowałam moje robótki zarówno do jednego jak i drugiego.

Przysłowie pierwsze :

Małe prezenty podtrzymują przyjaźń.

Wzięłam sobie przesłanie przysłowia mocno do serca i wykorzystałam wolne, długie, zimowe wieczory do zrobienia kilku małych prezencików. Wszystkie ozdobiły choinki członków rodziny i znajomych. 

Mam nadzieję, że w tych czasach powszechnej izolacji będą przypominały, że gdzieś tam, ja też jestem i myślę o nich.


Bombeczek i gwiazdeczek było kilka więcej, ale nie wszystkie załapały się na zdjęcie, bo wcześniej powędrowały do moich bliskich, a ja zapomniałam je obfotografować 😊

Drugie przysłowie to :

Mroźny grudzień, wiele śniegu, żyzny roczek będzie w biegu.

Akurat ten grudzień, podobnie jak kilka innych z ostatnich lat,  nie był ani mroźny, ani śnieżny co -  mam nadzieję - nie przeszkodzi, że roczek przyszły, będzie żyzny nie tylko w przenośni. Że przyniesie nam wiele dobrego, a przede wszystkim przywróci normalność.

Aby mieć namiastkę zimy, takiej jaką pamiętam z dzieciństwa, a jakiej niestety nie znają moje prawnuczki, wyhaftowałam sobie taki zimowy widoczek, który stojąc na stoliku przypomina mi jak to onegdaj bywało.



Kończąc ten post, dziękuję blogerce Splocik za miłą,  zabawę. 😍



4 komentarze:

  1. Świetna interpretacja obu przysłów. Prace rewelacyjne, takie koronkowe ozdoby bardzo lubię ale i też kocham takie zimowe widoczki.
    Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję! Również dla Ciebie najlepsze życzenia noworoczne. Oby był lepszy niż ten miniony.

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne wszystkie prace i świetnie interpretują przysłowia. :)
    Dziękuję za rok wspólnej zabawy i mam nadzieję, że jeśli tylko będzie możliwe, to wykonasz coś w nowej edycji zabawy. :)
    Twój link i fotki dodałam do mojego wpisu.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki Splociku. Było mi miło wspólnie coś tworzyć. Jeśli chodzi o następny rok, to nie mogę nic obiecywać. Wiesz czemu. Zobaczymy co nam życie. przyniesie.

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za odwiedziny i komentarz - Nina