niedziela, 4 grudnia 2022

Przysłowia i rękodzieło 3 - miesiąc listopad

 Moje prawnusie nauczone są biegania po mieszkaniu boso lub w skarpetkach. Nie lubią papuci. Latem nie ma z tym problemu, zimą raczej wskazane by było mieć coś cieplejszego na stópkach. Ponieważ nie jestem pewna czy będąc u mnie w gościnie, zaakceptowałyby zwykłe paputki, takie sklepowe, postanowiłam zrobić im kapcie na szydełku i uatrakcyjnić je trochę. Wyszły jak niżej . Mam nadzieję, że zainteresują je na tyle, że założą je na nóżki.

Nie wiem czy takie kapciuszki można zaliczyć do kategorii "ubranie"  bo przecież kołnierza nie mają, ale wydaje mi się że tak, bo przecież mówimy " ubierz papucie".
Idąc tym tokiem rozumowania postanowiłam zgłosić moje szydełkowe " dzieło " do zabawy u Splocika "Rękodzieło i przysłowia" Przysłowie 2 na mc listopad brzmi :
"Ubranie musi mieć kołnierz, człowiek - zwierzchnika
W listopadzie do wyboru było jeszcze jedno przysłowie: 
"Życie jest igłą - krótkie, lecz ostre".
Nie do końca zgadzam się z tym przysłowiem, ale przecież nie o ocenę tu chodzi. W przysłowiu  występuje słowo igła, a igła to przecież haft krzyżykowy, a ten rodzaj rękodzieła nie jest mi obcy.
W ub.roku szukając małych obrazeczkow haftowanych do kartek na Vk natknęłam się na ładny obrazek. Tak bardzo mi się spodobał, że od razu zaczęłam go haftować. 
Niestety nie zmierzyłam sił na zamiary, bo brakło mi czasu i to dużo, gdyż obrazek jest dość pracochłonny.  Gdy zobaczyłam przysłowie i zastanawiałam się jakby te igłę wykorzystać przypomniał mi się niedokończony,  leżakujący w szyfladzie obrazek. Czasu na dokończenie wystarczyło  akurat. Mam zamiar zrobić z niego niedużą okazjonalną podusię.
Wytyczne do zabawy Rękodzieło i przysłowia
znajdziecie klikając Tutaj





8 komentarzy:

  1. Wow, papcie rewelacja a haft przedni, będzie cudna podusia.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super zinterpretowałaś to przysłowie a kapciuszki na szydełku to doskonała alternatywa do tych kupnych. Prawie w nich jest tak samo jak i na boso, myślę że Twoje prawnusie je zaakceptują.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. No papucie pierwsza klasa ,na pewno dzieciom się spodobają 🙂

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe kapciszki, na pewno dziewczynki chętnie je założą. :)
    Świetnie, że udało Ci się skończyć haft i będzie śliczna poducha. :)
    Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że bawisz się u mnie. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję ślicznie za komentarze. Dam znać czy kapciuszki zostały zaakceptowane. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. przepiękne prace- kapciuszki jak i haft zachwycają:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczne papusie. Fajny haftowany obrazek. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale bajer! Bardzo pomysłowe, jestem nimi zauroczona 😘

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za odwiedziny i komentarz - Nina