niedziela, 20 lutego 2022

Rękodzieło i przysłowia 3 - luty 2022

Miesiąc luty charakteryzuje nie tylko to, że jest najkrótszym miesiącem roku i na dodatek ze zmienną liczbą dni co 4 lata, ale też to,że dokładnie w połowie miesiąca mamy Walentynki.
Święto zakochanych, święto powszechnej miłości, nie tylko do najbliższych, ale w założeniu -  do wszystkich ludzi.  Co prawda, nie jest to nasze rodzime święto, bo jego tradycja przywędrowała z zachodu, ale przyjęło się i chyba zostanie u nas już na zawsze.
Wiadomo, że umownym  symbolem miłości jest serce. 
Z symbolem tym idealnie wcięła się, w swoim drugim przysłowiu blogerka           Splocik.

2. Bogate serce może ukrywać się pod nędznym płaszczem.

Co prawda kontekst  przysłowia nie koniecznie odnosi się do walentynek, ale w samej zabawie chodzi o konkretny wyraz. W tym wypadku serce.
Ja ten graficzny element wykorzystałam  w dwóch moich interpretacjach. 
Obie oczywiście związane z moimi prawnusiami. 
Pierwsza - to walentynkowa karteczka dla nich, która była skromnym dodatkiem do bardziej pożądanych - słodyczy 😄😆 



Druga inspiracja - w miesiącu styczniu na dzień babci dostałam laurkę, którą Oliwka i Nela "wykonały" dosłownie własnoręcznie, oczywiście przy aktywnym udziale mamy.
Mnie zawsze bardzo cieszą takie prezenty, bo wiem ile  w zrobieniu własnoręcznie prezentu czy laurki jest zaangażowania, serca i emocji. Wszystkie prezenty i laurki trzymam  latami. Również i ta laurka trafi do "domowego archiwum laurek" ale żal mi było schować ją tak od razu. Jakiś czas stała na półce i pomyślałam ze smutkiem że  chyba czas ją schować. Jednak gdy przeglądałam moje graficzne zasoby na komputerze przy wykonywaniu karteczki, znalazłam grafikę serc. Skojarzyłam, że mam kilka antyram z odzysku i mogę je wykorzystać. Miejsca na ścianach też nie brakuje. Wydrukowałam tło dopasowując je do antyramy, oprawiłam i takim to sposobem powstał obrazek z laurki, który z powodzeniem może powisieć do następnego dnia babci ❤ ciesząc moje oczy i........ serce.


Obie prace zgłaszam do lutowej zabawy u Splocika. Link w  banerku.



4 komentarze:

  1. Świetne prace. :)
    Pomysł, by z laurki zrobić obrazek jest bardzo trafiony i tym sposobem laurka dłużej będzie Cię cieszyć.
    Twój link i fotki dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że bawisz się u mnie. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też wybrałam serce w tej zabawie, ale podeszłam do tematu nieco inaczej. Ja nigdy nie obchodziłam Walentynek więc moje serce jest nieco inne. Ale i Twoja kartka niezwykle mi się podoba a tych wnuków i laurek od nich to Ci trochę zazdroszczę
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne kartki- ta z serduchami w środku rewelka!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Kartka z sercem rewelacyjna! Fajny, oryginalny pomysł.

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za odwiedziny i komentarz - Nina