wtorek, 1 lutego 2022

Rękodzieło i przysłowia 3 - styczeń 2022

 Po zapoznaniu się z przysłowiami zamieszczonymi na blogu Splocika na miesiąc styczeń natychmiast przypomniałam sobie lata, gdy moje wnuczki dni wolne od przedszkola, spędzały u mnie i musiałam im organizować tak czas, aby się nie nudziły. Najczęściej robiłyśmy różne rzeczy z " pogranicza szeroko rozumianego rękodzieła" w tym np kwiatki z bibuły karbowanej oraz różności  ze szmatek lub z papieru. Wśród tych różności, były także właśnie wachlarze. 
Słowo - klucz z przysłowia drugiego dedykowanego na styczeń.

    W zimie nie pożyczaj ubrania, a w lecie wachlarza.

Pomyślałam sobie, czemu  nie ? Wnuczki już co prawda dorosły, ale starsza ma swoje córeczki, a moje prawnuczki, więc mam okazję wrócić do tamtych fajnych lat nie tylko myślami ale i czynem. Na pewno będzie to początek do nowych, miłych wspomnień.

 Ponieważ prawnuczki miały przyjechać na dzień babci, więc zrobiłam dla nich właśnie wachlarze. Takie nieskomplikowane, z papieru i drewnianych szpatułek


 Niestety tym razem nie miałyśmy tyle czasu, aby wspólnie się " pobawić" przy tworzeniu, ale wachlarze były  dla nich na tyle atrakcyjne i takie inne, niż zabawki ze sklepu, że gdy te się zużyją - a wiem, bo znam moje dziewczynki, że stanie się to dość szybko - w wakacje, gdy będziemy miały więcej wspólnego czasu, zrobimy sobie już wspólnie nowe, ładniejsze, bo lepiej zapewne się do tematu przygotuję.

Poniżej wstawiam banerek, a zarazem link do zabawy styczniowej.

https://splocik2.blogspot.com/2021/12/rekodzielo-i-przyslowia-3-zasady.html



2 komentarze:

  1. Świetny pomysł i przypomnienie dawnych czasów. :)
    Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Dopisałam Cię do listy. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za odwiedziny i komentarz - Nina